Prečo je dôležité začať s vianočnou kampaňou včas?

Prečo je dôležité začať s vianočnou kampaňou včas?

Vianočné obdobie je pre mnoho firiem absolútne kľúčové. Tržby v decembri môžu tvoriť až štvrtinu ročného obratu, preto je dôležité mať na toto obdobie pripravenú správnu marketingovú stratégiu

V marketingu však Vianoce nezačínajú v decembri. Ak chcete dosiahnuť čo najlepšie výsledky, mali by ste myslieť na prípravu kampane už niekoľko mesiacov vopred. Podľa štatistík až 45 % zákazníkov začína plánovať svoje vianočné nákupy už v októbri. Ak chcete byť súčasťou ich nákupných rozhodnutí, musíte byť pripravení skôr.

1. Prečo začať s vianočnou kampaňou v predstihu?

Časový predstih vám umožní poriadne sa pripraviť na najnáročnejšie a zároveň obchodne najzaujímavejšie obdobie v roku.

Detailne analyzovať dáta z predošlých rokov, nastaviť realistické ciele a začať s plánovaním v kľude. Aj toto sú kroky, vďaka ktorým sa vyhnete panike a nepremysleným rozhodnutiam na poslednú chvíľu. Ak začnete včas, budete mať dostatok priestoru na tvorbu unikátnej kreativity a strategického marketingu, ktorým sa odlíšite od konkurencie.

Navyše budete mať dostatok priestoru aj na A/B testovanie, ktoré vám umožní vybrať najefektívnejšie varianty kampaní a optimalizovať ich ešte pred začiatkom vrcholnej sezóny.

2. Čo všetko je potrebné mať pripravené?

Predtým, než spustíte vianočnú kampaň, je potrebné mať jasno v niekoľkých základných veciach. Analýza minuloročnej kampane je v prípade, že máte výsledky, nevyhnutným krokom. Pozrite sa na to, čo fungovalo a čo nie, kde ste mohli zvýšiť efektivitu a ktoré kanály priniesli najväčší dosah.

Okrem toho je dôležité nastaviť si jasné ciele. Chcete zvýšiť predaj, posilniť povedomie o značke alebo získať nových zákazníkov? Všetky tieto faktory ovplyvňujú, ako bude kampaň vyzerať a aké nástroje budete používať.

Naša agentúra ponúka komplexný strategický marketing, ktorý vám pomôže presne nastaviť ciele a zvoliť správnu taktiku. Či už ide o SEO optimalizáciu vášho webu, nastavenie kampaní na sociálnych sieťach alebo tvorbu personalizovaného webu, všetko to začína pri správne nastavenej stratégii.

Okrem toho sa postaráme o to, aby vaša kampaň bola nielen kreatívna, ale aj plne funkčná s optimalizovanou výkonnosťou.

3. Realizácia vianočných kampaní

Pri tvorbe vianočnej kampane je dôležité pokryť celé spektrum kanálov v závislosti od vášho segmentu. Napríklad pre e-shopy je samozrejmosťou nasadiť kampane cez sociálne siete, PPC reklamy a e-mail marketing. 

Kľúčom k úspešnej vianočnej kampani je správna kombinácia kreativity a funkcionality. Počas tejto sezóny vám odporúčame dať si o niečo viac záležať na tvorbe obsahu, ktorý osloví, vynikne medzi desiatkami iných kampaní. Nezabúdajte ani na kvalitný remarketing, ktorým zacielite na zákazníkov, ktorí už prejavili záujem, a vďaka správne nastavenému budgetu získate efektívnejšiu návratnosť investície.

 

4. Ako na nastavenie kampane a čo ovplyvňuje jej výsledky

Kampaň musí byť optimalizovaná na základe jasných kritérií. Nastavenie rozpočtu je jedným z hlavných faktorov, ktoré ovplyvňujú úspešnosť. Je dôležité správne rozdeliť rozpočet medzi rôzne kanály, od sociálnych sietí, cez PPC reklamy, až po obsahové siete a remarketing. 

Zabezpečte si, aby ste boli pripravení aj technicky, a vaša kampaň nielen oslovila, ale aj konvertovala.

5. Štatistiky a vplyv vianočnej kampane

Štatistiky z minulého roka sú jasným dôkazom toho, že vianočné kampane sú pre firmy nevyhnutné. V roku 2023 vzrástli tržby na Slovensku počas vianočného obdobia o viac než 20 %, pričom v susedných krajinách, ako je Česko a Maďarsko, to bolo okolo 22 %.
V niektorých segmentoch tvorili vianočné tržby až 30 % ročného obratu. Spustenie dobre nastavenej vianočnej kampane môže zvýšiť predaje v priemere o 25 % oproti bežným mesiacom.

6. Šťastné a veselé kampane! 

Vianoce sa v marketingu začínajú rovnako skoro ako na Severnom póle. Je potrebné všetko pripraviť včas, aby … veď vy viete prečo. 😉 🎁
Včasná a premyslená kampaň je základom úspechu a správna stratégia vám zabezpečí, že z toho vyťažíte maximum. Nezabúdajte, že či už sa rozhodnete spolupracovať s kýmkoľvek, dôležité je, aby vedel, čo robí. A ak sa vám naše tipy páčili a chcete nás získať na svoju stranu, sme tu pre vás.

Naplánujte svoju vianočnú kampaň s nami a zabezpečte, že váš biznis bude počas sviatkov svietiť najjasnejšie.

 

Naša letecká jednotka

Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.

Instagram zavádza nové metriky

Instagram, platforma, ktorá je kľúčová pre digitálny marketing mnohých značiek, nedávno predstavila zásadnú zmenu v spôsobe, akým hodnotí úspešnosť obsahu. Od augusta 2024 sa metrika „zobrazení“ (views) stáva primárnym ukazovateľom výkonnosti všetkých príspevkov, čo môže mať významný vplyv na to, ako značky a tvorcovia obsahu merajú efektívnosť svojich kampaní. V tomto článku sa pozrieme na to, čo táto zmena znamená a ako využívať Instagram tak, aby ste maximalizovali návratnosť investícií (ROI) do sociálnych médií.

TikTok Ads aj na Slovensku

TikTok Ads už aj na Slovensku!

TikTok, podobne ako mnoho iných platforiem, zažíva raketový rozvoj a jeho popularita na Slovensku neustále rastie. Poďme sa spolu pozrieť na najnovšie štatistiky a trendy, ktoré môžu byť pre vás a vaše podnikanie kľúčové.

Jeden e-mail a ste v obraze

Naši klienti